Erasmus+ 2018-2020 KA2
‘Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens’
„Odnajdywanie europejskiej tożsamości przez edukację i międzykulturowy dialog pomiędzy obywatelami Europy”
Uczestnicy i partnerzy projektu:
- COLEGIO PÚBLICO INFANTIL Y PRIMARIA Nº9. LAS CULTURAS, Torrevieja Hiszpania
- KELMES RAJONO KRAZIU ZYGIMANTO LIAUKSMINO GIMNAZJA, Kražiai Litwa
- SZKOŁA PODSTAWOWA NR 31 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI, Częstochowa Polska
- AGRUPAMENTO de ESCOLAS D. João I, Baixa da Banheira Portugalia
- SCOALA GIMNAZIALA NUMARUL 5, Bukareszt Rumunia
- ISTITUTO COMPRENSIVO GALILEO GALILEI, San Giovanni Teatino Włochy
Cele projektu:
- międzynarodowa współpraca wpłynie na utrzymanie wysokiej jakości nauczania oraz zbudowanie potencjału europejskiego,
- uczniowie, nauczyciele i społeczność lokalna poszerzą wiedzę na temat kulturowego dziedzictwa Europy,
- uczniowie zdobędą i wzbogacą swoje umiejętności oraz wiedzę potrzebną do samorealizacji oraz rozwoju osobistego, (np. komunikowanie się w języku obcym, posługiwanie się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, umiejętność uczenia się oraz pracy zespołowej),
- budowanie postaw tolerancji, motywacji, wiary we własne możliwości, kreatywności, umiejętności współpracy i zaangażowania się w działania edukacyjne,
- umożliwienie udziału w projekcie chętnym uczniom, nauczycielom i członkom społeczności lokalnej, działania oparte na włączeniu społecznym, wymiana doświadczeń, nowoczesnych, innowacyjnych metod i technik pracy w zakresie edukacji.
Regulamin udziału w projekcie Erasmus +
Partnerstwa Współpracy Szkół (akcja KA229)
§ 1
Regulamin określa zasady rekrutacji i warunki udziału w realizacji projektu pt. Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens ( Odnajdywanie tożsamości europejskiej poprzez edukację oraz dialog międzykulturowy pomiędzy obywatelami Europy ), który jest finansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej, partnerstwa strategiczne– współpraca szkół programu Erasmus +
§ 2
Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w okresie od 2018-09-01 do 2020-08-31.
- Projekt jest finansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +. Szkoła Podstawowa nr 31 jest koordynatorem powyższego projektu, partnerami są następujące kraje: Litwa, Hiszpania, Portugalia, Rumunia, Włochy.
- Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi w Częstochowie.
- W realizacji zadań projektu może wziąć udział dowolna liczba uczniów, zadania projektowe kierowane są do klas, grup oraz uczniów indywidualnych.
- Udział w projekcie jest dobrowolny.
- Projekt realizowany jest w formie zajęć pozalekcyjnych, zajęć szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
- Głównym celem projektu jest włączenie społeczne, poszerzenie wiedzy o kulturze krajów europejskich, nawiązanie międzynarodowej współpracy ze szkołami, wymiana doświadczeń, podniesienie jakości nauczania, motywowanie uczniów do nauki języka obcego, szerzenie otwartości, tolerancji w obliczu wielokulturowości.
- W ramach projektu przewiduje się krótkoterminowe wyjazdy do szkół partnerskich – mobilności.
§ 3
Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja prowadzona będzie od 17 września 2018 r. do 12 października przez Zespół Projektowy
- W skład Zespołu Projektowego Erasmus+ wchodzą:
p .Dyrektor Monika Stelmach
p. Paulina Rudnicka – Łosik (koordynator)
p. Ewa Radwańska
p. Grażyna Bich, p. Magda Oczko, p.Iwona Nowakowska
- Uczestnikami projektu mogą być wszyscy uczniowie, zakłada się możliwość przyjęcia nowych członków do Grupy Projektowej.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
- motywacja ucznia do udziału w projekcie,
- zadeklarowanie systematycznego uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji.
- przynależność do grupy projektowej nie jest jednoznaczna z zapewnieniem możliwości wyjazdu za granicę.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
§ 4.
Zadania uczestników projektu
- Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:
- Wspólne z opiekunami omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu.
- Realizowania działań zaplanowanych w harmonogramie na dany rok szkolny.
- Organizowanie i wykonanie własnej pracy lub współpracy w ramach grupy zgodnie z potrzebami.
- Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej.
- Przygotowanie zadań projektu, udział w przygotowaniu produktów końcowych, ich publiczną prezentację oraz rozpowszechnianie rezultatów po zakończeniu projektu.
- Uczniowie korzystają z pomieszczeń realizując zadania projektowe w godzinach jej pracy i wyłącznie pod opieką nauczycieli koordynatorów. Termin zajęć na dany rok szkolny oraz miejsce zostało podane do wiadomości uczniów.
§5
Rezygnacja i relegacja uczestnika z udziału w projekcie
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie, po zgłoszeniu jej do koordynatora projektu.
- W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, zachowania skutkującego zniszczeniem mienia bądź zagrażającemu utracie życia i/lub zdrowia uczestnika lub innych osób zaangażowanych w projekt Zespół Projektowy Erasmsus + ma prawo usunąć uczestnika z grupy projektowej na każdym etapie jego trwania.
§7
Kryteria kwalifikacji uczniów do mobilności
(międzynarodowych krótkoterminowych wyjazdów do szkół partnerskich)
- Zaangażowanie w działania projektowe.
- Obecność na spotkaniach dotyczących realizacji projektu.
- Wyboru uczniów na poszczególne mobilności dokonuje Zespół Projektowy Erasmus+
- Wyjazdy są opłacane z grantu otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty zakupu biletów oraz koszty wsparcia indywidualnego uczestnika mobilności.
§8
Zasady uczestnictwa w mobilnościach
- Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych na wyjazd, którzy wyrażają zgodę na warunki uczestnictwa w mobilności.
- Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów (zgoda rodziców, karta informacyjna danych osobowych) oraz pisemne potwierdzenie zapoznania się z regulaminem wymiany. Ponadto wymagane jest posiadanie karty EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego).
- Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą, w tym uszczegółowione informacje na temat harmonogramu, transportu, zakwaterowania, ubezpieczenia, zasad bezpieczeństwa itd.
- Uczeń zobowiązany jest do wzięcia udziału w zajęciach przygotowujących do mobilności oraz do indywidualnego przygotowania się do tematyki zajęć.
- Uczestnicy mobilności wybierani są według zaangażowania oraz pracy jaką wykonali w ramach działań projektowych. Istotna jednak jest umiejętność komunikowania si ę w jęz. angielskim.
- Uczeń zakwalifikowany do wyjazdu musi posiadać paszport lub dowód osobisty.
- Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje przestrzeganie harmonogramu wyjazdu, rozkładu czasowego, przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego.
- Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, godnie reprezentować Szkołę oraz ojczyznę.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie miejsca, w którym przebywa.
- Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie przez uczestników pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
- Uczestnicy wyjazdu mają obowiązek napisania relacji dotyczącej wyjazdu na stronę szkoły oraz przygotowania prezentacji informującej o przebiegu spotkania. Uczniowie wykonują zadanie po polsku oraz w jednym z języków projektu (wspólnie lub indywidualnie).
- Uczestnicy otrzymają ankietę ewaluacyjną przed i po odbytej mobilności.
- Wszelkie kwestie sporne oraz nie ujęte w regulaminie, będą rozstrzygane przez Dyrektora Szkoły oraz koordynatorów projektu.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji Szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.
https://www.storyjumper.com/book/index/65800995
Artykuły
KINO ERASMUS+
KINO ERASMUS+
https://drive.google.com/file/d/1KLRZuFFcLV9zuWFT57KqS2wWEmFRnYfd/view?usp=sharing
Czytaj więcej o: KINO ERASMUS+
'Let's meet in Poland' - the map of Europe.
Szkoła Podstawowa nr 31 im. Orła Białego była organizatorem wirtualnej mobilności o nazwie
'Let's meet in Poland' - the map of Europe.
Czytaj więcej o: 'Let's meet in Poland' - the map of Europe.Rekrutacja Erasmus +
Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens
Serdecznie zapraszamy chętnych uczniów z klas VI-VIII (również należących do szkolnych grup projektowych Erasmus+) do udziału w wirtualnej mobilności z krajami partnerskimi Litwą, Rumunią, Hiszpanią, Włochami i Portugalią. W czerwcu 2020 roku szkoły partnerskie zostały zaproszone do Częstochowy, jednak sytuacja epidemiczna zmieniła plany wszystkich partnerów projektowych. Zaproszenie pozostało aktualne i działania projektowe online odbędą się w dniach 14.12-19.12.20.
Jeśli chcesz:
-pochwalić się dziedzictwem kulturowym Polski,
-poszerzyć swoją wiedzę na temat kultury krajów europejskich,
-podnieść swoje kompetencje językowe i cyfrowe,
-nawiązać kontakt z europejskimi rówieśnikami,
-wziąć udział w innowacyjnym wydarzeniu
To zapraszamy do rekrutacji w dniach 27.11-06.12.20,
proszę kontaktować się przez dziennik online z Panią Pauliną Rudnicką– Łosik,Panią Ewą Radwańską, Panią Magdą Oczko, Panią Grażyną Bich.
Czytaj więcej o: Rekrutacja Erasmus +„ Z ERASMUSEM PRZEZ EUROPĘ” - konkurs
Dnia 20.10.2020 zorganizowaliśmy szkolny konkurs wiedzy o dziedzictwie kulturowym krajów partnerskich „ Z ERASMUSEM PRZEZ EUROPĘ”. Losowo wybrane czteroosobowe drużyny z klas VI-VIII sprawdziły swoją wiedzę w konkurencji geograficznej, politycznej, muzycznej, kulinarnej, kulturowej.
Konkurs przygotowała szkolna grupa projektowa w składzie p. Grażyna Bich, p. Iwona Nowakowska, p. Magda Oczko, p. Ewa Radwańska, p. Paulina Rudnicka – Łosik. Bogate dziedzictwo kulturowe Rumunii, Litwy, Hiszpanii, Włoch i Portugalii było wyzwaniem jednak uczniowie zaprezentowali wysoki poziom wiedzy i przygotowania.
I miejsce zdobyli: Julia Pilarek, Stefan Bandurski, Marta Wachecka, Nina Hilińska
II miejsce: Kamil Jaworski, Wojciech Smolarek, Maria Janeczek, Bartosz Mulewicz
III miejsce: Jonasz Janeczek, Kacper Całus, Dominik Grajcar, Amadeusz Konieczny
Wyróżnienia: Oliwia Owczarek, Wojciech Gliński, Oskar Krawczyk, Anna Koćwin, Kajetan Janeczek, Dawid Włodarczyk, Dorota Ujma, Jędrzej Witkowski
WSZYSTKIM UCZESTNIKOM BARDZO SERDECZNIE GRATULTUJEMY!!!
Nagrody zostaną wkrótce rozdane.
Dni Erasmusa+
W dniu 16 października w naszej szkole obchodziliśmy dni Erasmus+
#ErasmusDays2020
zaprosiliśmy chętnych uczniów z klas 6-8 na warsztaty z wykorzystaniem aplikacji WordArt
Wyrazy, wyrażenia i slogany, które kojarzą nam się ze współpracą w ramach projektu
Finding European Identity through Education and Intercultural Dialogue between European Citizens
Odnajdywanie europejskiej tożsamości przez edukację i międzykulturowy dialog pomiędzy obywatelami Europy
przekształciliśmy w obrazy używając aplikacji Word Art. Rezultaty prezentujemy na stronie etwinning, stronie projektu oraz w zakładce Erasmus+ na stronie szkoły.
#ErasmusDays 2020
#ErasmusDays 2020
W ramach europejskich Dni Programu Erasmus+
w dn. 16.10 w s.47 na 7h lekcyjnej odbędą się kreatywne warsztaty z użyciem aplikacji Word Art.
Komunikacja, współpraca, technologia informacyjna (TIK) to dzisiejsza innowacyjna edukacja.
Czytaj więcej o: #ErasmusDays 2020ERASMUS+
POSZUKUJEMY CHĘTNYCH UCZNIÓW DO GRUP PROJEKTOWYCH
PROGRAMU ERASMUS+ W RAMACH REALIZACJI PROJEKTÓW
Czytaj więcej o: ERASMUS+Dzień Otwarty 2020
W dniu 13 lutego 2020r. podczas Dnia Otwartego Szkoły szkolna grupa projektowa Erasmus+ zorganizowała zabawy dla dzieci, w których przedstawione zostały elementy kultury krajów partnerskich (Litwy, Rumunii, Portugalii, Hiszpanii i Włoch) w projekcie: „Odnajdywanie europejskiej tożsamości przez edukację i międzykulturowy dialog pomiędzy obywatelami Europy”.
Czytaj więcej o: Dzień Otwarty 2020Erasmusowe kolędowanie w języku angielskim i rumuńskim
W tym roku szkolnym podczas spektaklu bożonarodzeniowego chór szkolny zaśpiewał kolędę rumuńską Domn, Domn sa – naltam, której słowa uczniowie poznali w zeszłym roku i wtedy też nagrali płytę CD dla szkół partnerskich z kolędami w języku polskim, angielskim i rumuńskim. Podczas wspólnego kolędowania można było także usłyszeć kolędę Silent Night zaśpiewaną przez Maję Brygułę z kl.7a oraz uczniów klasy 3b.
Czytaj więcej o: Erasmusowe kolędowanie w języku angielskim i rumuńskimZ rezultatów wypracowanych w ramach programu Erasmus+ korzystają również nauczyciele klas młodszych
W listopadzie i grudniu uczniowie klas 1-3 realizowali zadania projektu Erasmus+. Wzięło w nich udział łącznie 130 uczniów. W zajęciach została wykorzystana książeczka multimedialna ze strony storyjumper stworzona przez szkoły partnerskie. Umieszczone tam wybrane treści w języku angielskim zostały przeczytane w języku oryginalnym przez nauczycieli, a następnie przetłumaczone na język polski. Dzieci poznały kraje partnerskie projektu i ich wybrane zabytki, odnalazły je na mapie Europy.
Czytaj więcej o: Z rezultatów wypracowanych w ramach programu Erasmus+ korzystają również nauczyciele klas młodszychSpotkanie z jurajską legendą
W ramach działań Programu Erasmus Plus uczniowie kl. IV-VII uczestniczyli z zajęciach dotyczących legendy związanej z Jurą Krakowsko-Częstochowską. Uczniowie na lekcjach języka polskiego, przyrody, biologii, historii oglądali album w formie elektronicznej dotyczący „Legendy o Kacprze Karlińskim” Albumy w języku polskim i angielskim, w programie Story Jumper przygotowali uczniowie kl. VI c pod kierunkiem p. Grażyny Bich i pań Anny Płusy i Agaty Arkabus - nauczycieli bibliotekarzy PBP RODN WOM w Częstochowie.
Czytaj więcej o: Spotkanie z jurajską legendą"Bajka w języku polskim i w języku angielskim"
29.10 uczniowie klasy 3b wraz z wych p. S. Pietrzyk w ramach programu Erasmus + uczestniczyli w zajęciach prowadzonych w Bibliotece Pedagogicznej WOM pod hasłem "Bajka w języku polskim i w języku angielskim" Uczniowie wzbogacali swoje umiejętności językowe, poszerzyli słownictwo z tematu rodzina. Zajęcia przyczyniły się do rozwijanie kompetencji językowych uczniów.
Czytaj więcej o: "Bajka w języku polskim i w języku angielskim"Międzynarodowe spotkanie w Bukareszcie
W ramach działań programu Erasmus+, w dniach 14-19 października 2019r. odbyło się międzynarodowe spotkanie w Bukareszcie, w którym uczestniczyli: Wojtek Smolarek, Mikołaj Półtorak, Kuba Górny, Zosia Stachecka, Ola Jezik oraz Julia Bartelak. Serdeczne i bardzo gościnne rodziny rumuńskie otworzyły swoje domy dla uczniów z Polski, Portugalii, Włoch, Litwy, Rumunii i Hiszpanii. Gospodarze – szkoła Scoala Gimnaziala Numarul 5 zorganizowała atrakcyjne zajęcia wspinaczki, warsztaty artystyczne, wycieczki fakultatywne m.in. w góry Transylwanii, odkrywające bogate dziedzictwo kulturowe Rumunii.
Czytaj więcej o: Międzynarodowe spotkanie w BukareszcieOgólnopolskie Dni Erasmus+
W ramach obchodów Ogólnopolskich Dni Erasmus+ prezentowaliśmy nasz projekt Współpracy Szkół „Odnajdywanie europejskiej tożsamości przez edukację i międzykulturowy dialog pomiędzy obywatelami Europy” w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM”.
Pliki do pobrania
-
Regulamin udzialu w projekcie Erasmus.docx (54.65 KB)